05:42
Imsak
05:52
Subuh
13:04
Zohor
16:17
Asar
19:05
Maghrib
20:14
Isyak

agensi 1 agensi 1 agensi 1 agensi 1

Saiz Teks A- A A+
A A A
 | 

Bahagian: Khidmat Pengurusan

Cawangan Pentadbiran

PENGENALAN

Merupakan salah satu cawangan di bawah Bahagian Khidmat Pengurusan, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) dan cawangan ini melaksanakan operasinya di Aras 9 (Timur) Menara Pusat Islam JAWI.

 

FUNGSI

  • Pengurusan Pentadbiran Am
  • Pengurusan Kenderaan dan Fasiliti
  • Pengurusan Keselamatan
  • Pengurusan Aset Alih Jabatan
  • Pengurusan Kualiti

 

AKTIVITI

1. Pengurusan Pentadbiran Am

  • Menguruskan semua perkara berkaitan urusan fail Bahagian Khidmat Pengurusan.
  • Menguruskan penghantaran surat dan despatch Bahagian Khidmat Pengurusan.
  • Menguruskan Kad Perakam Waktu Jabatan.
  • Menguruskan dan memantau dewan, bilik mesyuarat dan premis Jabatan
  • Menguruskan tempahan makanan mesyuarat Jabatan.
  • Melaksana peraturan dan arahan dari Akta, Pekeliling, Surat Pekeliing dan Surat Arahan berkaitan dengan pentadbiran, Kemajuan Perkhidmatan Awam (PKPA), keputusan Kerajaan, Keputusan Ibu Pejabat dan lain-lain agensi yang berkaitan.

2. Pengurusan Kenderaan dan Fasiliti

  • Menguruskan penyelenggaraan/pembaikan  kenderaan Jabatan.
  • Menguruskan tempahan/ penggunaan kenderaan Jabatan.
  • Menguruskan kemudahan fasiliti Jabatan.

3. Pengurusan Keselamatan

  • Memantau keselamatan Kompleks Pusat Islam.
  • Menguruskan pelekat kenderaan Jabatan.
  • Menguruskan pas kakitangan Jabatan.

4. Pengurusan Aset Alih Jabatan

  • Menguruskan stor utama JAWI Kuala Lumpur.
  • Urusetia pelupusan aset alih Jabatan.
  • Urusetia kehilangan dan hapuskira Jabatan.
  • Mengurus rekod harta modal dan inventrori Jabatan.
  • Urusetia Jawatankuasa Pengurusan Aset Alih (JAWI) Jabatan.

5. Pengurusan Kualiti

  •  Merancang dan melaksana pengurusan Kualiti Jabatan.
  • Urusetia Mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan Kualiti, Kegemilangan dan Inovasi Jabatan.

 

PROSES KERJA

 

PIAGAM PELANGGAN

  • Pengesahan tempahan kenderaan oleh pegawai/kakitangan Jabatan diberi dalam tempoh satu (1) hari sebelum perjalanan dibuat.
  • Bekalan pejabat yang dipohon dari stor Jabatan dikeluarkan dalam masa dua (2) jam selepas permohonan yang lengkap diterima.
  • Surat-surat hantar tangan  yang diterima  sebelum jam 9.00 pagi akan dihantar pada hari yang sama.

 

WEB KOORDINATOR

  • Tiada

 


Cetak   Emel